Každý rok řešíte to stejné dilema - co letos dát kolegům a klientům, aby to nebyl stereotyp?
Kanceláře už přetékají firemními hrnky, propiskami a vínem z katalogu.
Letos to zkuste jinak — s dárkem, do kterého vložíte vlastní originální nápad a příběh.

 

Dárky pro kolegy: něco mezi vtipem, péčí a „to bych si sám nekoupil“

Dárky mezi kolegy mají tu výhodu, že nemusí být profesionální a formální, ale spíše osobní a nápadité. Zkuste tentokrát opustit škatulku „eshop do 300 Kč“ a inspirujte se:

•    Voucher na společný brunch – začít den luxusní snídaní s kolegou má větší efekt než tisíc teambuildingů.
•    Firemní deskovka – pár interních vtípků, jména kolegů, vlastní figurky. Můžete ji vytvořit i v Canvě během hodiny. Nápad k nezaplacení.
•    Tematické dárky dle preferenci kolegy – má rád tenis, fotbal anebo třeba knihy? Zaměřte se na předměty přesně pro něj a vyberte doplňky, produkty anebo klidně zážitky z jeho oboru.


Tip: Místo povinných dárků pro 20 kolegů zvolte tajného Ježíška (klišé, ano, víme) – ale nově s tématem. Například Nejhorší dárek nebo Co tě zachrání v pondělí. O zábavu je postaráno.


Dárky pro klienty: decentně, vkusně a s detailem, který si zapamatují

Dárky pro klienty nemusí být luxusní, stačí, když působí opravdově, přiblíží vás lidsky a ukáží, že jste si dali práci.

•    Malý box „Přežijte svátky v klidu“ – dobrá káva, oříšky, bylinný čaj a kartička „Naše spolupráce nás těší víc než cukroví“
•    Designový kalendář od českého ilustrátora – každý měsíc jiná kresba a decentní logo na poslední stránce
•    Společný zážitek – třeba degustace čokolády nebo kávy s lokálním výrobcem (funguje i na dálku). Sami jsme si jako Fajn skupina vyzkoušeli zážitkové pražení ve známé pražírně a byl to skvělý zážitek.
•    Dárek s dopadem – podpořte sociální dílnu, azylový dům nebo lokální projekt a současně darujte vhodný dárek. Například navštivte eshopy, kde pracují lidé s postižením nebo z každého nákupu darují určitý obnos na dobročinné účely. K dárku dostanete také certifikát, který obdrží i obdarovaný. 
•    Obor dané firmy – pokud máte možnost vyrobit různorodé dárky, zaměřte se na téma, kterým se klient zabývá a dárek přizpůsobte. Budete jistě jedni z mála. 

 

A co letos úplně vynechat?

Pokud nechcete zapadnout do škatulky –„Kdo to poslal?“ „Netuším, jeden z mnoha…“ Tak zapomeňte na tyto evergreeny:

- propisky a psací potřeby s logem,

- užitečné nebo „vtipné“ dárky do kanceláře, kterých máme všichni plné šuplíky

- levné víno „z katalogu firemních dárků“,

- USB disky (všichni je mají a už je nikdo nepoužívá),

- a hlavně dárky bez osobního vzkazu.

 

Pokud budete brát vánoční dárky jako povinnost, bude to znát. Vy si sice splníte svůj úkol, ale nebude to mít žádný dopad.
Berte to jako příležitost připomenout vašim klientům, že za těmi fakturami, korporátními pravidly a maily jste opravdoví lidé, se kterými spolupracují.


Ať už obdarováváte klienta nebo kolegu z vedlejší kanceláře, jeden osobní detail často řekne víc než luxusní krabice.

 

 

Sdílet: